Վարդավառ՝ Սիրո մեծախորհուրդ տոն

by

Վարդավառը Արի ցեղի (հայ ազգի)՝ ծագումից եկող՝ աստվածային խորհուրդ պարունակող տոներից է: Տոնը արտահայտում է արարչագործական բացարձակ խորհուրդներից մեկը՝ Աստվածային սերը, որը մարմնավորում, հաստատում ու հովանավորում է Աստղիկ դիցուհին:

Տոնի անվան իմաստի մասին Հայոց աստվածաշունչ լեզուն ասում է, որ այն կազմված է վարդ (Սիրո Գերագույն Խորհուրդ է նշանակում) եւ վառ (ընդհանրապես ուժգին արտահայտված կրակի իմաստ է պարունակում, բայց այստեղ բացարձակ ներքին հուզական որակ է) բառերով եւ նշանակում է վարդով՝ սիրո բացարձակ խորհրդով վառված, վարդով օծված:

Առասպելը պատմում է (տե՛ս Ուխտագիրք), որ ստորգետնյա Աստված Յահվահը տիեզերական ձմռանը արիներից գողանում է Բացարձակ Սերը՝ Աստղիկին:
Եվ նվազում է սերը Արիների մեջ, եւ
ատելությունն է պատում նրանց հոգիներին: Տիեզերական գարունը գալուն պես (հուր-զորության Աստված Վահագնն է բերում), սակայն, Վահագնը ազատում է Սիրո Աստվածուհուն:
Եվ Աստղիկը կրկին շրջում է Արարատով մեկ, վարդ ծաղիկներ բաժանում Արիներին եւ վարդաջրով օծում նրանց՝ Վարդավառ սարքում: Արիները օծվում են Դիցուհու Վարդով, բոցավառվում սիրո խորհրդով, եւ նորից բացարձակ Սերն է հաստատվում արիների մեջ:
Ուստիեւ՝ ըստ արիական հավատքի, Աստղկական սերը անպատկերացնելի է առանց հուր-զորության՝ Տիեզերական դրական էներգիայի Աստծո՝ Վահագնի, եւ ընդհանրապես էլ՝ ի՜նչ սեր առանց կենարար ուժի:
Տոնը հայոց մեջ միշտ, հնում՝ քրիստոնեության միահեծան իշխանության ժամանակներում՝ ծպտյալ ու մակերեսորեն, իսկ մեր օրերում՝ արդեն բացահայտ ու բուն իմաստով, տոնվել է ու տոնվում է:
Այն Հայաստանի անկախացումից ի վեր արորդիները՝ հայ հավատքն ունեցողները Գառնիի մայր տաճարում արդեն քրմական ծիսակարգով են տոնում, ինչպես մինչ 301-ը տոնվել է:
Շնորհավոր հայերիս եւ բոլոր արիներիս վարդավառը: Աստղկյան սերը թող բոցավառի բոլորիս հոգիները: Ապրե՛նք, գործե՛նք, մտածե՛նք Բացարձակ Սիրով:
Հ. Գ.
Առիթի բերումով հայ քրիստոնյային հարցնեմ՝ հին Հռոմում գաղտնիորեն հասարակաց տուն բացած Վալենտինի, սիրահարների երազներն իր ձիու պայտերի տակն առնող «սուրբ» Սարգսի (ով մերթ Հռոմի, մերթ էլ պարսիկների կողմից կռվող երկերեսանի զորավար է եղել…), հայր, մայր, հայրենիք, բնություն, կին, ես… ուրացող Հիսուսի, նրա՝ «սիրեցեք զմիմեանս»-ի (որն ուղղված է միայն հրեաներին, մի պարագայում եւ միայն քրիստոնյաներին՝ մեկ այլում) «սեր»-երով ինչպես կարելի է սիրել:

«Արորդիների Ուխտ»-ի
քուրմ՝ Մանուկ

«Լուսանցք», թիվ 113, Հուլիսի 17-23, 2009թ.

Թողնել պատասխան

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Փոխել )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Փոխել )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Փոխել )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Փոխել )

Connecting to %s


%d bloggers like this: