— Պրն. Ավետիսյան Ձեզ պարբերաբար փորձում են ներքաշել ինչ—ինչ անհեռանկար բանավեճերի մեջ: Արիականության շուրջ անիմաստ “սենսացիաներ” են փնտրում: Ինչու՞:
— Շուրջ 20 տարի է արիականության, հայ-արիականության տեսությունը դանդաղ, բայց հաստատուն արմատներ է ձգում մեզանում, հետեւորդներ է ձեռք բերում Հայաստանում եւ սփյուռքում, քանզի բխում է հայի բուն ակունք-արմատներից եւ հարազատ է ՀԱՅ ԳԵՆ-ին, Տեսակին: Չնայած առկա եւ արհեստականորեն առաջացվող տարաբնույթ խոչընդոտներին, արդեն “արիական”, “կեռխաչ-սվաստիկա”, “հայ-արիականություն”, “Հայ Աստվածներ”, “հեթանոսություն” կամ “հայոց տասնյակ հազարամյակների պատմություն” հասկացություններն այլեւս լուրջ ընդդիմության չեն հանդիպում: Իսկ առաջ, նույնիսկ ոչ թե 20 կամ 10 տարի, այլ 5 տարի առաջ էլ, դեռ լրջորեն պայքարում էինք հայոց արիական ծագման եւ հին հավատքի հաստատման, ճանաչողության համար: Հիմա դժվարությունները կարծես հետեւում են եւ, հատկապես նրանք, ովքեր թաքնվում էին մեր խոսքերի ու գործերի հետեւում, սկսել են ի հայտ գալ ու “հերոսանալ”, բայց այնքան ճղճիմ, որ նույնիսկ ծիծաղելի է ու հաճախ բարձրաձայն հայհոյելու կարիք չի առաջանում:
— ՀԱՄ—ը մի թերթի հրապարակման առիթով հայտարարությամբ հանդես եկավ վերջերս (հայտարարությունը տես այս համարում — խմբ.): Ի՞նչ խնդիր կա:
— Դա Հովիկ Գալաջյանի խմբագրությամբ լույս տեսնող ու նրա պատճառով անհեռանկար դարձած “Իրավունք” թերթի մասին է: Նախ ասեմ, որ ոմն հոդվածագիր Արման Արամյանը, իմ կարծիքով, հենց այդ խմբագիրն է, եւ նյութում տեղ գտած թույնը անմիջապես նրա ուղեղի հետ կապված անբնական խնդիր է: Չգիտեմ` նա դաժան մանկություն ունեցել է, թե ոչ, եւ նրա անձնական բարդույթները լուծելը իմ խնդիրը չէ, սակայն երբ յուրաքանչյուր մարդ նրա հետ նույնիսկ 30 վայրկյան պարզապես խոսում է, հասկանում է, որ գործ ունի մեկի հետ, ով իր կեցվածքով համոզում է, որ ի բնե — ի ծնե անմեղսունակ է: Ու նրա վերամբարձ կարծիքները միայն հիվանդ երեւակայության (գուցե ոչ միայն երեւակայության) հետեւանք են: Այնպես որ, սրան այլեւս չեմ անդրադառնա: Հավատացնում եմ` ինձ հետ կատարված մահացու դեպքից հետո, երբ անգիտակից վիճակում գտնվում էի հիվանդանոցի վերակենդանացման բաժնում, ես այդժամ էլ ավելի գիտակից ու պատասխանատու էի, քան նա հիմա եւ այսուհետ:
— Այդ հոդվածում նշվում է, թե Ձեր դեմ կատարված մահափորձից հետո այլ անձ է ղեկավարում Հայ արիական միաբանությունը…
— Այդ հոդվածագրի մասին կարծիքս արդեն ասացի: Պարզապես նշեմ, որ պատահարից հետո ուշքի գալուն պես հիվանդանոցից արդեն ղեկավարել եմ Հայ արիական միաբանության կառույցը, նույնիսկ հեռահար մասնակցել եմ Հայ ազգայնականների համախմբման խորհրդի աշխատանքներին եւ ծրագրել եմ մեր շատ հետագա քայլերը: Ու շատերի երազանքը, որ ես ի վիճակի չեմ լինելու շարունակել իմ գործը, չի իրականանալու: Վստահեցնում եմ` երազախաբ են լինելու: Գիտեմ, թե “այլ անձ” ասելով ում նկատի ունեն, սակայն թող համարձակություն ունենան` իրենք ասեն: Ընդամենը ավելացնեմ, որ լինում են “տղամարդիկ”, ովքեր կյանքում չհաստատվելով եւ չձեւավորվելով որպես տղամարդ, սկսում են ատել բոլորին, հատկապես` հակառակ սեռի ներկայացուցիչներին: Այդ կարգի մի երկու չկայացած “տղամարդ” արդեն ելույթներ ունեցել են ու ստացել իրենց պատասխանը, հիմա էլ` սա: Խորհուրդ կտամ սրանց նմաններին` արագ դիմելու համապատասխան բժշկի օգնությանը, ով վերջիններին ինքնաբավարարման մասին օգտակար խորհուրդներ կտա:
— Իսկ ՀԱՄ—ից հեռացվածներին ինչու՞ են հիմա “հայտնաբերում“:
— Պատվերն է ուշացել երեւի կամ էլ գործից անտեղյակ են: Ոմն Մառ Մարտիրոսյանը Հայ արիական միաբանությունից բացահայտորեն է հեռացվել եւ դեռ 2005թ., իմ ձերբակալության եւ դատավարության ժամանակ կատարած դավադրությունների համար, բայց 2009թ. “հայտնաբերվում” է ՍԻՄ-ի պաշտոնաթերթի կողմից` որպես “անմեղ զոհ”: Իսկ ՀԱՄ “Ոգու պահապաններ” ուսանողական եւ երիտասարդական կազմակերպությունը “ակտիվ” պահել եւ պահելու է հենց ՀԱՄ ղեկավարությունը, այլ ոչ թե ինչ-որ մի ջահել, ում պարզապես հանձնարարվել է այս կամ այն գործն անել-չանելը: Գիտեք, ինձ թվում է ՍԻՄ-ի մի թեւը, գզվռտոցով հեռացնելով իր հիմնադիր Հրանտ Խաչատրյանին ու նրա համակիրներին, այլեւս կարծում է, թե կարող է նույն բաներն անել այլ կառույցների հետ: Երբ ՍԻՄ-ում ներկուսակցական կռիվ էր, մենք փորձեցինք օգնել ու երբեք դավադրորեն չխառնվեցինք, չնայած երկու կողմերի հետ էլ մտերիմ էինք ու կարող էինք ոմանց պես խաղեր տալ: Հիմա, երբ այլեւս դավաճանել են իրենց բազում տարիների ղեկավարին, նրանց մոտ ոնց որ բարդույթ է առաջացել դավաճաններին պատսպարելու առումով: Ուրեմն թող իրենց կազմակերպությունը հայտարարեն տարբեր կուսակցություններից արտաքսված դավաճանների պաշտպանության կոմիտե եւ այդպես էլ հանդես գան:
— Գուցե ա՞յլ խնդիրներ են լուծվում այս հարցի հետեւում:
— Կարող եմ ենթադրել հետեւյալը: Մի քանի ուժեր հայտարարեցին ազգային-ազգայնական բեւեռ ձեւավորելու մասին, քանի որ դրա կարիքը իրապես կա Հայաստանում, այդ թվում ՍԻՄ-ը նման նախաձեռնությամբ հանդես եկավ: Հիմա ուզեն, թե չուզեն, պիտի մեզ վրա ցեխ շպրտեն, քանզի եւ՛ Հայաստանում եւ՛ մեր երկրի սահմաններից դուրս ազգայնականներ ասելով մեր կառույցն են առավելապես ճանաչում, ու մենք էլ այսօր նույնպես ազգայնական բեւեռ ենք ձեւավորում: Ու երբ չվազեցինք-չմիացանք իրենց, ապա, ըստ երեւույթին, որոշեցին “պատժել” մեզ: Եթե այդպես է, ապա ստորություն է սա եւ անիրականանալի ցանկություն: Մենք գիտենք մեր գործը եւ գնալու ենք մինչեւ վերջ: Իհարկե, ինձ փորձում են մեղադրել իբր “պասիվության մեջ”, սակայն ես ցանկություն չունեմ շատերի նման օրումեջ ցուցադրական ասուլիսներ անել ու իրապես “շոումեն” դառնալ: Մենք մեր ազգայնական, գաղափարախոսական գործը ամեն օր էլ անում ենք ու դրա համար ոչ մեկի հաշվետու չենք ու մեր արածները հայտարարելու կարիքը չունենք: Շատերին է թվացել, թե մեզ կարելի է հենց այնպես խփել-անցնել, դրանով իբր նաեւ հայ ազգայնականներին իրենց շուրջը համախմբել, բայց ասեմ` թող շա՜տ զգույշ լինեն… Շատերը ինձ հետ կատարված պատահարն էլ “շոու” են անվանում, չպատկերացնելով անգամ ինչ վիճակում եմ եղել: Այդպիսի “շոու” հերթով այդ խղճուկներին եմ ցանկանում:
— Ի՞նչ աղմուկ բարձրացավ Արիական տաճար կառուցելու Ձեր հայտարարության շուրջ, ինչու՞ անգամ քրմեր դեմ եղան…
— Մի րոպե, նախ` քրմեր չէ, այլ` քուրմ, հետո` ինչպես պարզվեց, քրիստոնյա ՀՀԿ-ի համակիր կամ անդամ քուրմ: Մենք քրմության իմաստը հասկանում եւ հարգում ենք իր իրական եզրույթում: Ձեւականները երբեք չեն ընդունվելու մեր կողմից: Դեռ մեկ տարի առաջ ես եւ Հայ ազգայնականների համախմբման խորհրդի անդամ Րաֆֆի Բաբակյանը “Արորդիների Ուխտ”-ի քրմական խորհրդին առաջարկեցինք հանդես գալ Երեւանում Արիական տաճար կառուցելու նախաձեռնությամբ (մայր տաճար անունը շեշտել ենք մայրաքաղաքում կառուցելու պատճառով): Քրմերի կեսը համաձայն էին, կեսը` սպասողական դիրք բռնեցին, դեմ չկար, բայց որոշում չկայացրեցին: Մենք էլ, մեկ տարի սպասելուց հետո, արիադավան-հեթանոս հայերի քաղաքական, հասարակական, մտավորական եւ այլ ներկայացուցիչներով ու կառույցներով արեցինք հայտնի հայտարարությունը: Ի՞նչ է նշանակում այդ քրմի ասածը, թե ոչ մի անհատ, ոչ մի խումբ չի կարող Արիական տաճար կառուցելու նախաձեռնությամբ հանդես գալ ու նույն վայրկյանին իրեն հակասելով շարունակում է, թե նման նախաձեռնությամբ պիտի հանդես գան համազգային բոլոր շերտերը, այդ թվում` եկեղեցին: Երեւի այդ քուրմը առ այսօր չի հասկացել, որ Հայ արիական միաբանության, Հայ ազգայնականների համախմբման (որի կազմում կա նաեւ քրմական խորհրդի անդամ` քուրմ) եւ “Լուսանցք” թերթի նախաձեռնությունը ստորագրել են հենց համազգային տարբեր շերտեր` քաղաքական ու հասարակական գործիչներ, մշակութային ու մտավորական մարդիկ, քրմության, կրթության եւ այլ ոլորտների ներկայացուցիչներ, հայաստանահայեր եւ սփյուռքահայեր: Իսկ նա կարծում է, թե համազգային շերտը դա առավելապես եկեղեցին է, կամ էլ… ծիծաղելի սիրաշահում է անում: Քրիստոնյա Եհովա աստծու հետեւորդները պիտի Հայ Աստվածների տաճար կառուցե՞ն: Նույնիսկ եթե աննկատ նպաստեն էլ, ապա ոչ մի կարգին հեթանոս չպիտի ընդունի դա, ու Հայ Աստվածներն այդ տաճար երբեք չեն այցելի: Ուստի նման քուրմն այլեւս պիտի դիմում գրի եւ Հայ առաքելական եկեղեցու որեւէ մարզային բաժանմունքում պարզապես քահանա աշխատի: Այսպիսիներով էր պայմանավորված պատմական զիջողականությունն ու հարմարվողականությունը 300-ական թվականներին, երբ օտարերկրյա քրիստոնյաները կարողացան առանց բարդությունների հաստատվել ու ավերել Հայոց երկիրն ու հավատը: Մենք դա այլեւս թույլ չենք տա: Սա ընդամենը մեկ քրմի կարծիք է, ով մեզ համար այլեւս քահանա է, եթե իհարկե քրիստոնյաները նմանին կընդունեն իրենց շարքերը: Եկեղեցին ոչ թե պետք է օգնի, այլ պարտավոր է վերադարձնել ազգին ու հեթանոս հավատավորներին նրանց հոգեւոր շինություններն ու այլ հարստությունները, որը գողացել է 1700 տարի առաջ` այլակրոնության (եհովապաշտության) հաստատումով եւ համազգային ավեր-թալանով: Ամենայն պատասխանատվությամբ հայտարարում եմ` Երեւանում Արիական-հեթանոսական մայր տաճար կառուցելու գաղափարը ոգեւորել է հարյուրավոր մարդկանց, այն քննարկվում է նաեւ ինտերնետային կայքերում` հայության տարբեր հատվածների միջեւ, մարդիկ արդեն պատրաստ են ներդրումներ անել կամ տաճարի շինարարությանն անվճար մասնակցել, այնպես որ մի քանի հոգու հիստերիկ շարժումները ոչինչ են այս ամենի համեմատ:
— Այսպես բարդանում է Ձեր գործը` հանուն հայ-արիականության վերահաստատման մղվող պայքարը:
— Ես հակառակ կարծիքն ունեմ. եկել է (գուցե ուշացել է) ճշմարտությունն ասելու պահը, եւ ազգը թող ինքը որոշի իր անելիքը հավատքի հարցում, երբ իմանա իրականությունը: Ինչ մնում է ներքին պայքարին, մենք ՀԱՄ-ի շարքերը միշտ մաքրել ենք եւ մաքրելու ենք` անհրաժեշտության պարագայում:
— Քաղաքական ոլորտում սեփական “կեղտոտ սպիտակեղենը” թաքցնում են…
— “Սեփական կեղտ” հասկացություն չկա: Կեղտը կեղտ է, որ ավլում-թափում ես: Ավելի լավ է կեղտը մենք հեռացնենք, քան օտարի շահարկման թեմա դարձնենք: Մեզ այլոց նման անիմաստ քանակ պետք չէ, իրապես որակով եւ նվիրված մարդիկ են անհրաժեշտ հաջողության հասնելու համար: Հայ Աստվածներին քանակով չենք հետ բերելու, այլ` իրական ու նվիրական հավատով, ու այդպես էլ անում ենք, եւ արդյունքն էլ առկա է…
— Այնուամենայնիվ, այս ամենը բացառապես ներքի՞ն խնդիր է, թե՞ այլ ուժերի մատն է խառը:
— Ես իշխող Հանրապետական կուսակցության ղեկավարությանն եմ դիմում: Մենք հավաստի տեղեկություն ունենք, որ ՀՀԿ-ի` այսպես կոչված գաղափարական թեւից ոմն մեկը (հին հանրապետականներից), ով փորձում է ազգայնական երեւալ, պարբերաբար խառնվում է մեր ներկազմակերպական կյանքին: Երբ ձեւավորվում էր Հայ ազգայնականների խորհուրդը, նա փորձում էր խանգարել (նախանձը դաժան բան է), ոմանց նույնիսկ հետ պահեց, երեւի ՀՀԿ-ի` իրեն այլ գործի համար հատկացված որոշ գումարները բաժանելով, բայց ընդհանուր առմամբ չստացվեց, ձախողեց գործը: Հիմա էլ կարծում է` մի քրմի միջոցով կարող է մեզ երկատել: Մենք գիտենք, որ այդ հին հանրապետականը հիմա ՀՀԿ-ում զրոյական կարգավիճակում է, բայց հարցը հնչեցնում ենք բարձրաձայն` արդյո՞ք նա ՀՀԿ-ի պատվերն է կատարում (քանի որ կուսակցության անունից է հանդես գալիս), թե գաղտագողի` ղեկավարությունից առանձին քաղաքականություն է վարում, այն էլ` անհաջող ու դավադիր: Օրինակ, հիշյալ քրմին ավտոբուս է խոստացել տրամադրել… Սա՞ է դավաճանության գինը, թե՞ պալատական քուրմ են դարձնելու… այն էլ` եկեղեցու օրհնությամբ: Այս քուրմը արդեն հասցրել է իր տանը հավաքել ՀԱՄ-ից հրապարակավ արտաքսվածներին եւ այստեղ-այնտեղի լրտեսներին, ասենք` հիշյալ “գաղափարական” ՀՀԿ-ական Մուշեղ Լալայանի մանկլավիկներին: Եվ նույն այդ հավաքի ժամանակ ՀՀԿ-ի արբանյակ կուսակցություններից մեկի ղեկավարն էլ արդեն աշխատանքներ է առաջարկել ներկաներին: Այստեղ են ասել, եղունգ ունես` գլուխդ քորի… Ինձ մնում է հիշեցնել ՀԱՄ-ից հեռացված ու պատերի տակ խոսացող սինլքորներին (ովքեր “չգիտես ինչու” հետաքրքրել են նաեւ ոմանց). պահպանակներին գործածելուց հետո միշտ էլ շպրտում են: Ամենուրեք:
Հարցազրույցը` Նարե Մշեցյանի
“Լուսանցք”—ի կողմից — Ցավալի է, որ թերթի էջերում այս կարգի պարզաբանումներ են տեղ գտնում: Բայց ցավալի է նաեւ այն, որ Արիական-հեթանոսական տաճար կառուցելու մի հրաշալի գաղափար այսպես արհեստական ընդդիմության հանդիպեց: Թեեւ հասկանալի է, որ զանգ կախողին միշտ վատաբանում են ճառ ասողները, ու սա “օրինաչափություն” է: Ու երբ այդ “օրինաչափությունները” ծագում են մի այնպիսի տեղ, որտեղ դրա շունչն անգամ չպիտի զգացվեր, այդ ժամանակ էլ շոշափելի է դառնում սեւի ու սպիտակի մշտական հակամարտությունը…
“Լուսանցք”-ը շարունակելու է ուշադրության կենտրոնում պահել այս սրբազան գործի` տաճարի կառուցմանն առնչվող մանրամասները: Հետաքրքիր է` մեկ անհատն անգամ կարող է քրիստոնեական եկեղեցի կառուցել կամ նպաստել կառուցմանը, իսկ ինչու՞ հիշյալ քրմի տեսակետով, երբ խոսքը տաճարին է վերաբերում, դա հնարավոր չէ անգամ մի խմբի կողմից…
“Լուսանցք” թիվ 118, սեպտեմբեր 25- հոկտեմբեր 1 2009թ.
Թողնել պատասխան